Stockholmsbaserade designföretaget BVD har fått i uppdrag av Norska Reitan gruppen att ta fram nya snabbmatsförpackningar till både 7-Eleven och Pressbyrån.

Snabbmatsförpackningar till 7-Eleven av BVD

Idag väljer allt fler människor att äta snabbmat till lunch. Det kan röra sig om allt ifrån en färdiggjord sallad till en smörgås eller wrap. Det kan vara svårt för den som har bråttom att avgöra om maten är fräsch och nyttig, så därför har BVD tagit fram nya förpackningar som tydligt visar för konsumenten vad maten innehåller.

Varumärkesstrategen Mia Hesselgren på BVD säger:

Många har bråttom men vill samtidigt ha bra mat. Vi har utgått från kundernas krav på att snabbt kunna välja ett nyttigt och näringsrikt alternativ.

bvd_reitan_2

På de nya förpackningarna framgår ingredienserna, priset och energiinnehållet på ett mer tydligt sätt. Detsamma gäller de vegetariska alternativen, som tilldelats ett eget utseende för att lättare kunna skiljas ut i sortimentet. Man har även försökt att göra snabbmatsförpackingarna portabla och bärvänliga, så att maten kan ätas i farten.

Rikard Ahlberg som är Creative Director på BVD säger:

Man vill också se maten, något som vi löst med en delvis transparent förpackning.

bvd_reitan_3

bvd_reitan_4

bvd_reitan_6

Inga fler artiklar

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.