När Mathias Dahlgren skapar sitt eget vinmärke, är det svenska designbyrån Crossover Creative som får uppdraget att ta fram designen.

Tidigare har designbyrån arbetat med designen för en snaps och ölserie, som Mathias Dahlgren tog fram i samarbete med S:t Eriks Bryggeri. Nu när det var dags att lansera ett eget vinmärke, fick man åter igen förtroendet att göra formspråket.

Crossover Creative - Mathias Dahlgren vin

”Mathias Dahlgren är en av Sveriges mest erkända kockar. Utmaningen i det här uppdraget låg därför i att möta Mathias på hans höga gastronomiska nivå och skapa ett grafiskt uttryck som bekräftar det,” säger Mattias Brodén, Design Director på Crossover Creative.

Crossover Creative är en strategisk koncept- och designbyrå, som enbart arbetar med mat och dryck. Byrån grundandes för tre år sedan och har kunder som Saltå Kvarn, Sigtuna Brygghus, Scandic och Svenskt Kött.

mdvincrossover2

Inga fler artiklar

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.