Facebook lanserar renare utseende för tidslinjen

Facebook annonserade igår att de har tagit fram ett nytt renare utseende för tidslinjen på newsfeeden och profilerna.

Facebook lanserar nytt utseende för tidslinjen

Nu har Facebook gjort ett försökt att rensa upp tidslinjen från skräp och fokusera mer på innehåll som intresserar den enskilda individen. Fotografier, artiklar events och kartor har fått mer plats, med en en ny attraktiv design.

facebooknewsfeed3

Istället för att fortsätta samla alla nyheter under samma sida, har Facebook istället satsat på att dela upp tidslinjen i kategorier, som enkelt kan nås med ett knapptryck. Namnen på kategorierna är ”alla vänner” (visar allt dina vänner skriver om), ”bilder” (feed för enbart bilder), ”musik” (feed för musik dina vänner lyssnat på) och slutligen ”följare” (nyheter från personerna du följer).

facebooknewsfeed4

Det sociala nätverket har sakta börjat gå över till det nya utseendet och den som är intresserad, kan pröva det i förhand här.

facebooknewsfeed6

facebooknewsfeed5

facebooknewsfeed1

via Facebook News.

Fler berättelser
Lampan RIMA är inspirerad av gardinupphängning

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.