Designstudion Horse fick i uppdrag av brittiska varumärket TAPPED att ta fram en ny identitet, samt att designa om förpackningarna till företagets Finska björkvatten. Syftet med den nya designen är att göra det enklare för konsumenten att upptäcka varumärkets produkter i affären.

TAPPED: Förpackning till finskt björkvatten ser ut som en björk

Mycket av inspirationen till vattenflaskorna kommer från björkträden, eftersom det är därifrån vattnet tappas. Drycken finns tillgänglig i tre stycken olika smaker: Naturell, ingefära, samt lingon och blåbär.

tapped_bjorkvatten_4

Förpackningarna är täckta med ett streckat, björk-liknande mönster och har en färgglad etikett för att fånga konsumenternas blickar. Den cylindriska formen är tillverkad av en slags träbaserad kartong som går att återvinna fullt ut.

tapped_bjorkvatten_1

Inga fler artiklar

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.