Glasswear Industries är en påhittat företag som tillverkar framtidens linser. Då kommunikationsdesignern Nina Georgieva från Österrike alltid har drömt om att arbeta med ett liknande företag, så beslutade hon att göra en varumärkesidentitet och en produktpresentation till detta påhittade varumärke.

glasswear industries av Nina Georgieva

Tanken bakom varumärket är att presentera något rent, enkelt, personligt och värdefullt. Den innehåller också en katt, vilken är en mycket viktig del i denna identitet. Det var faktiskt så branding började, då man förr markerade boskap och djur för att identifiera ägaren. I Glasswear Industries är katten med för att bidra till renheten av varumärket.

glasswearind9

Linserna är tänkta att se ut ungefär som vanliga linser förutom att de förbättrar och förstärker vår verklighet genom att projicera upp mer information än vad vi normalt ser. Det finns totalt 3 olika lägen, som är användbara för olika ändamål. Det första ”analysläget” kan analysera en produkt och ger information om dess märke, modell, specifikationer, popularitet, pris etc.

glasswearind5

Det sociala läget ger oss möjlighet att omedelbart dela det vi ser och hör, samt alla stunder vi upplever. Det sista spelläget gör repetitiva saker intressant genom att konvertera dem till spel och den fungerar som en drivkraft för att avsluta dagliga sysslor, som att gå till affären, resa till olika platser, interagera med människor mm. Det är ett roligt verktyg för att hålla koll på vanor och framsteg, eller bara få tiden att gå snabbare.

glasswearind6

glasswearind2

glasswearind4

Inga fler artiklar

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.