Ölproducenten Heineken har på senare tid börjat syssla med sociala designexperiment. Tillsammans med 20 designers från New York, Mexico City, Warszawa och Singapore har man skapat en pop-up bar som man ska turnera med i världen.

Heineken pop-up bar i London

Pop-up City Lounge som debuterade under London Design Festival 2014, består av 12 meter långa containrar, innehållande barer, samtalskokonger och en inredning i materialet Corian. Istället för att bara servera vanliga drinkar och öl så har Heineken valt att göra ölbaserade cocktails, så kallade ”Hoptails”.

Dusk Exterior 2

Konceptet har förverkligats tillsammans med företaget DuPont som producerar Corian. Materialet har bland annat används till att skapa sofistikerade och funktionella inredningselement.

Bottles on bar

Högteknologisk laddningsteknik gör det möjligt för besökare att ladda sin smartphone trådlöst, genom att lägga den direkt på bardisken eller borden. Tekniken är utvecklad av företaget Powermat.

Bar stools

Färgsättningen i baren blandar Glacier White (vitt) i kombination med Deep Nocturne (svart).

Krups no beer

Inga fler artiklar

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.