Logitech får ny identitet & logotyp av DesignStudio

I mitten på förra veckan genomförde Logitech den största varumärkesomvandlingen någonsin i företagets historia. Den nya identiteten som tagits fram av DesignStudio, innefattar en ny logotyp och en ny färgglad attityd åt företaget.

logitech ny logotyp

Den nya identiteten är ett resultat av flera års förnyelsearbete som pågått i företaget sedan 2013. En uppdatering av varumärket var därför nödvändig, eftersom Logitech har expanderat sitt produktportfolio från specifik PC-utrustning till vågade innovationer som utgör en del av många människors vardag.

logitech5

Företagets hemsida, sociala medier, produktförpackningar och butiksskyltning kommer från och med nu att präglas av en enkel design med djärva färger.

logitech2

”Logitech har genomgått stora förändringar, så vi tog fram en identitet som uttrycker vilka vi är idag och vilka vi kommer att vara i framtiden,” sa Alastair Curtis, verkställande designer på Logitech.

logitech3

Fler berättelser
Leonardo Ulian gör konst av elektriska komponenter

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.