Fotografen Manuel Mittelpunkt har genomfört ett projekt tillsammans med scenografen Matthias Grund, där man doppat kända logotyper till stora företag i färg och sedan roterat dem.

google - en av de logotyper som doppats i färg

Projektet ”Liquid Brands” är resultatet av en höghastighetsserie med bilder på omvandlade logotyper till flera stora företag. Fotoserien kombinerar flera kreativa områden samtidigt som den skapar en kreativ strategi för en unik och dynamisk varumärkesupplevelse med vätskor.

spotify

Logotypernas är tillverkade i trä med hjälp av en laserskärare och har sedan fästs på ett multifunktionellt verktyg, som tillåter rotation i en styrbar hastighet. För att kunna ta bilderna har man doppat lite färg på logotyperna och sedan börjat rotera dem.

lv

– Det tog oss flera experiment med hastigheten på rotationen och mängden färg, tills vi slutligen uppnådde de bästa resultaten för denna serie.

mcdonalds

Bildserien inkluderar kända varumärken som Apple, Google, Facebook, Twitter, McDonalds, Chanel, Louis Vuitton, Airbnb, Spotify, Mercedes, och Disney.

apple

Fler logotyper:

Inga fler artiklar

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.