Mailchimp släpper sofistikerad kortlek för välgörenhet

Onlineföretaget Mailchimp samarbetat med designstudion Fuzzco och Theory11 i att ta fram en sofistikerad kortlek för välgörenhet.

Kortlek från Mailchimp

De flesta som arbetar med marknadsföring känner till Mailchimps e-posttjänst på nätet. Det kan därför verka överraskande att man nu plötsligt släpper denna eleganta kortlek. Projektet genomförs dock med goda avsikter, då 100% av intäkterna från försäljningen av kortlekarna går till välgörenhetsorganisationen Fugees Academy. Det är en organisation som gagnar barn som överlevt krig.

mailchimp_kortlek_4

Kortleken finns tillgänglig på Theory11’s hemsida i både svart och rött, med unika spelkort innehållande apor för att matcha Mailchimps tema. En kortlek vanlig Mailchimp-kortlek kostar 9,95 USD, men det finns även en specialutgåva med kortlekar, som säljs för 125 USD.

mailchimp_kortlek_6

mailchimp_kortlek_5

mailchimp_kortlek_3

mailchimp_kortlek_2

Fler berättelser
Nya Volvo S90 – premiumsedan med halvautonom körfunktion

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.