Kreativa konsultbyrån Masquespacio från Spanien har fått uppgiften att göra om varumärket för det Spanska företaget Missana, inom möbelklädsel.

Cualiti Photo Studio - Missana möbelklädsel

Projektet omfattar en förnyad design av företagets varumärke och den grafiska inriktning i produktkatalogen ”The Twenties”. Masquespacio har givit Missana en egen identitet inom möbelklädselbranschen eftersom man firar tjugoårsjubileum i år. En del av katalogen ”The Twenties” bygger på inspiration från 20-talets Paris medan en annan del vill locka en modernare målgrupp med uppdaterade färger och material.

Cualiti Photo Studio

– Genom nya färger och texturer vill vi ompositionera Missana till ett möbelklädselvarumärke som skapar känslor och strävar efter att vara en del av människors livsstil, berättar Ana Milena Hernández Palacios, kreativt ansvarig på Masquespacio.

Cualiti Photo Studio

Man riktar sig därför både till sitt gamla kundsegment och en helt ny kundgrupp som identifierar sig med känslomässiga produkter. I sortimentet kommer det bland annat att finnas specialtyger designade av Masquespacio och andra växande designers från Valencia.

Cualiti Photo Studio

Masquespacio har tidigare genomfört internationella projekt i både Tyskland och Norge och nu sitt första för möbelvarumärket Missana.

Cualiti Photo Studio

Klient: Missana
Plats: Camino Alasquer, Alberic
Design: Masquespacio
Kreativt ansvarig: Ana Milena Hernández Palacios
Fotografi: David Rodríguez y Carlos Huecas

Cualiti Photo Studio

Cualiti Photo Studio

Cualiti Photo Studio

Cualiti Photo Studio

Cualiti Photo Studio

Cualiti Photo Studio

Cualiti Photo Studio

Cualiti Photo Studio

Cualiti Photo Studio

Cualiti Photo Studio

Cualiti Photo Studio

Cualiti Photo Studio

Inga fler artiklar

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.