Etablerade varumärket National Geographic moderniseras

Målet med det här projektet för den grafiska designern Justin Marimon var att ta ett stort världskänt företag som National Geographic och skapa ett moderniserat utseende för deras redan etablerade varumärke.

Etablerade Varumärket National Geographic Moderniserat

National Geographic valdes ut i det här fallet och efter en undersökning av konkurrenter och marknaden så valde Justin att försöka skapa ett mer minimalistiskt utseende än vad de hade tidigare. NG ger idag ut en naturtidning samt har egna tv kanaler om vetenskap och natur och därför så försökte Justin i största möjliga grad att framhäva bilder. Märket är känt att locka både vuxna som ungdomar och därför är det en lämplig strategi att visa lockande bilder som ett smakprov till besökarna.

NG-13-WebsiteDevices

Hemsidan ser lika bra ut på datorn som på surfplattorna, med stora bilder som bakrund. Bilden nedan visar hur kataloger brev och visitkort i denna stil skulle kunna se ut.

NG-14-AllPhoto

NG-12-WebsiteLarge

NG-10-TVRender

NG-8-BookCover

NG-6-CoverRender

NG-2-BusinessCards

Fler berättelser
Will.i.am & Zaha Hadid designar smart klocka med OLED-skärm

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.