I Polen är frameLOGIC en ledande flottförvaltnings-leverantör och har etablerat sitt namn i att stödja stora yrkesflottor i kraftbolag. De har bland annat ett unikt system för bränslekontroll och växte rejält under 2012, då många stora Europeiska transportföretag började intressera sig för deras lösningar. Att göra om detta varumärke krävde att man var tvungen att ta fram ett igenkänningstecken som skulle kunna representera hela företaget.

Nytt Utseende för frameLOGIC i Polen

Efter att Necon Creative Agency fått uppdraget, skapade de en ny logotyp, samt under logotyper för samtliga grenar av företaget. Den nya logotypen illustrerar olika perspektiv och samlar alla delar under en och samma symbol. Man tog också fram nya digitala företagsmallar för email, dokument och presentationer. En helt ny lättförståelig hemsida med modern design, var också en stor del i marknadsstrategin. Man utgick från tre ståndspunkter, fördelar, funktioner och applikationer.

fL_logo

product_family_logos_1

web_device

fL_stationery_4

fL_stationery_3

fL_stationery_1

Inga fler artiklar

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.