Kommunikationsbyrån Young & Rubicam Paris har tillsammans med International Fund for Animal Welfare (IFAW), gjort en reklamkampanj som skildrar de oåterkalleliga aspekterna med att döda utrotningshotade djur.

reklamvildadjur5

Reklamkampanjen syftar till att uppmärksamma bräckligheten i djurlivet genom att dra paralleller med 3D-skrivartekniken där nästan allt kan lagas eller ersättas hur som helst, vilket är en omöjlighet i djurvärlden.

reklamvildadjur4

Den digitala kampanjen visar upp tre utrotningshotade djur – en elefant, en val och en orangutang. Djurens kroppar har öppnats upp ovanifrån med ett rakt snitt för att blotta inälvorna. Ovanför djuren finns munstycken till 3D-skrivare som försöker lägga på nya lager med organisk vävnad, vilket är omöjligt.

utrotningshotade djur reklamkampanj

Till varje bild finns en medföljande text som lyder: ”Om de bara var såhär enkla att reproducera”. Det är ett enkelt med tydligt meddelande som demonstrerar att dödandet av utrotningshotade djur är en oåterkallelig handling som har permanenta konsekvenser.

reklamvildadjur1

Inga fler artiklar

Prenumerera på DesignWorld

Få de senaste nyheterna inom arkitektur, konst och design helt kostnadsfritt direkt till mailen.